Back in the saddle

Jag vill rida igen! Saknar hästarna, känslan att sitta i sadeln och känna hästen under mig. Ha kontrollen, saknar känslan av att sitta i samlad trav och med små rörelser få hästen att flyga undan för skänkeln. Galoppombyten, öppnor och slutor.. Allt! Någon som har en totto hemma som vill bli riden? Hör av er, jag behöver komma upp i sadeln igen. Min kontaktlärare Uffe ringde mig igår. Vi pratade i säkert en halvtimme om allt och inget. Han berättade om när han var 18 år och hamnade i någon sorts depression. En kompis till honom sa åt honom att han skulle aktivera sig. Det behöver jag nu. En uteritt, ett hårt dressyrpass eller bara en häst skulle få mig att le igen. Som sagt, någon som har en häst jag kan få låna en dag? En timme? En minut? Skulle vara underbart, skulle verkligen hjälpa mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0