I have a dream, Not?

Sitter nu på Svenska C och ska försöka hitta ett tal eller en text att analysera... Suck* Orkar inte riktigt. Jaja, idag är det i alla fall Onsdag, det betyder att det bara är 2 dagar kvar till Fredag och då är det helg :). Vad händer då da? Den som lever får väl se antar jag... Sitter och kollar ut genom fönstret, solen skiner och där den gör det har frosten smällt, i skuggpartierna ligger den lilla is skaren ännu kvar. Det är riktigt kallt ute nu, inte många veckor kvar till vintern är här på riktigt. Snart är skolan slut för den här terminen, snart ska jag åka skidor som aldrig förr, umgås med de jag gillar allra mest, (ni vet vilka ni är)... Skulle ju inte sitte fel med en lite vinterlovsflört? :P Hehe, får väl hooka upp med en snygg skidkille i Sälen...

I bakgrunden här i klassrummet ekar Obamas vinsttal, han vann ju tydligen i nattens val. Det var väl ganska förväntat eller? På tal om USA, jag vill tillbaka dit, till Chicago, New York eller LA... Bara sätta mig på ett starbucks med Netto och snacka. Fatta härligt? Bara dra härifrån, till ett land där man känner sig smal och fin, med det godaste, blaskigaste kaffet och flest med Donken... Netto? Kan vi inte dra dit du och jag? United states of America, here we come? Typ.... Eller så kan vi dra ner till café valhall å käka kokosbollar å vaniljlatte... Inte riktig samma grej, men vi kan väl låtsas?

Kollar ut genom fönstret igen.. Ser eleve komma från bussen med händerna i fickorna.. En del kommer skrattandes i grupp, en del trötta och ensamma.... Jag skulle vilja gå samma väg tillbaka nu, till bussen , ensam och åka hem... Men de kan jag inte, måste vara i skolan nu, sista rycket, måste få närvaro, klara mig igenom kurserna... Jaja, nu slutar denna lektion, kommer snart tillbaka till nästa... Vi ses...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0