Gotland 2009

Hej Hej. Det var ett tag sedan.... 3 veckor och 6 dagar sen närmare sagt. Jag har bävat för att skriva detta inlägg. Finns ju hur mycket som helst att skriva och jag vet inte hur mycket ni vill veta... Men jag börjar iaf berätta lite om min månad på Gotland..,

Jag har för er som inte redan vet det jobbar nere på Gotland, på en Gård som heter Gannarve, det är ett pensionat/hästgård med drygt 70 hästar. Jag har varit ridlärare/lägerledare på flera ridläger. Månaden har både varit rolig och lärorik men också väldigt jobbig och kämpig. Jag ska försöka lyfta fram det positiva :)

Jag anlände på natten, möttes upp på färjeterminalen av min syster som själv hade jobbat där nere första halvan av sommaren så jag kom och löste av henne. Några dagar senare anlände de första 19 ungarna som skulle på ridläger. Jag och min Kollega Janina såg fram emot ett gäng småglin att terra ;) Nerå. Men ungarna visade sig vara snälla å söta, bortsett från en snorunga.. Moahah, men hon fick torka borden varje dag :P Dagarna bestod i stort sett av väckning av  barn 08:00, ridning kl 10, lunch halv 1, uteritt/bad med hästar kl 3, och kvällsaktiviteter klockan 7. Ja, mer än så orkar jag inte beskriva. De få kvällar jag fått chansen att komma ifrån gården har jag tagit varje tillfälle i akt, då har jag dragit min kos. Ena gången på bondefest i fidenäs, andra gången på Bondefest i Gärum, en gång på¨Tofat after beach, en annan i visby under stockholmsveckan... Ja lite allt möjlig. Vad som helst för att komma ifrån gården. Jag jobbade ju med en tjej från Bålsta, Janina, ja fyfan va kul vi hade ihop. Ett Riktigt radarpar! Har nog aldrig skrattat så mycket som vi gjorde ibland! Det får räcka i skriftväg, detta är egentligen typ bara 1% av det jag egentligen ville berätta, men jag kanske får lägga in små roliga anekdoter i kommande inlägg n'är jag kommer på mer grejer. Här kommer lite bilder istället!

Gannarve Gård



Mårten och Kurt


Min bebis, 4 årige Bilbo som jag ridit på i sommar

'

Janina och Barnen precis innan vi ka dra igång den spännande poängjakten.



Där ungarna skulle dricka en special shit för 50 poäng... Den inheöll en del mumsiga saker^^

'


Tofta After Beach


Inne på Gutekällan? Eller nånstans under stockholmsveckan iaf :)



Bondefest? JAvisst :D


Ja jävlar vilka fester de kunde dra till med!




TO BE CONTINUED:....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0