Broccoli och ädelostsås till pastan? Mums!

Fan va duktig jag är på att laga mat ibland. Men bara ibland när jag är inspirerad och glad. I veckan har jag slängt ihop 2 supergoda maträtter. Tänkte dela med mig av mitt recept på den ena. På ett ungefär iaf. Det är en superenkel pastarätt som du kan bjuda vänner på eller röra ihop när du har bråttom och vill svulla i dig nåt riktigt gott!

Du behöver;
ca 400 g fryst broccoli
2 dl creme fraische
2 dl matlagningsgrädde
ca 140 g ädelost
1-2 vitlöksklyftor
(6 skivor rökt skinka, bara om man vill) Lika gott utan
salt och svartpeppar
 Till;
En näve spagetti eller vilken pasta man nu önskar!

1. Koka broccoli i väl saltat vatten, ha gärna även i en tärning grönsaksbuljong i vattnet. Koka i ca 5 min, häll sedan av i durkslag och låt rinna av.
2. Häll i broccolin och ev. skinkan i en kastrull med lite smör i. Bara vänd runt så att det får upp värmen.
3. Häll sedan i matlagningsgrädden och creme freichen och låt puttra tillsammans. Riv eller pressa i vitlöken och sist smula i osten och rör om tills den smäler.  Salta och peppra sen e de bara att hälla i pastan och njuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0