Vilken hjälte!

I love the dogwhisperer! :) Ceasar Millan är min idol! Kollar på det nu och jag sitter med ett brett leende på läpparna.
Jag är glad idag faktiskt, det är fredag, det har varit underbart väder, solen har skinit på mig(säger man skinit?), kallt som  fan men fint. Nu har min kära mamma kommit hem från chicago, hon har köpt en ny burk med I.D. foundation till mig! Tack Mami! Läste ni tidningeneller såg nyheterna idag? Svårt att undvika den häpnandsväckande och otroliga flygplanskrashen i Hudsonfloden mitt i New York. Vilken jäkla pilot alltså. Underbar människa som jag vill hylla. Hur han lyckas behålla lugnet och fokus mitt i ett motorhaveri, hudsonfloden är inte bredare än 100 mete på vissa ställen, han lyckas hinna vända planet och sätta kurs mitt emellan new jersey och New York och landa snyggt i floden. Han räddade fan livet på 140 passagerare. Borde finnas fler människor som han. Jag kan inte undkomma att tänka på mamma när jag läser om flygolyckor. Det kunde lika gärna varit ett sasplan, och hon kunde varit ombord. Hon flyger flera gånger i veckan, och flera gånger i månaden flyger hon just till och från New York. I de ca 20 åren hon har jobbat som flygvärdinna har inte nåt hänt ombord. Hon har haft tur tycker jag. Trots att flygplan som resmedel är ett utav de säkrare transporterna så kan man inte vara säker på något längre. Är det inte al quaida är det en flock fåglar som sugs in i motorerna. Läskigt. Nog pratat om dessa flygplan. Sorry men jag var tvungen. Vart så gripen av incidenten tidigare idag.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0