Amandas första Omelett!

Nu har jag kommit hem från sats. Träningen gick bra, som sagt, först 30 min spinning, det var jobbigt och bet i benen när jag stog upp å cykla i uppförsbacke, men jag kämpade på, vred upp motståndet när snugga tränaren bad oss att göra det, cykla på när han ropade kom igen! Grinade rätt illa ibland, håll fick jag också, men jag körde på. Direkt efter gick jag upp en trappa och träna coremusklerna i 30 min, det gick bra det med. Men det kändes som fan i magen, tränade mycket mage igår nämligen. Nu ska kärlekshantagen bort! Hell yeah!

Nu när jag kom hem gjorde jag min efterlängtade omelett som jag suktat och drömt om i dagar. Jag gillar egentligen inte ens omelett, är inget fan av ägg. Men omelett gjorde jag, och god blev den.

Här är receptet på Amandas "tavaduharikylen" omelett:

2 ägg
1 msk creme frääääsh
4 skivor rökt skinka (hackad)
en bit purjölök
ca 5 körsbärstomater
några tärningar fetaost
1 krm salt/peppar
diverse andra kryddor: italienska t.ex.


Vispa försiktigt ihop ägg, creme freischen och kryddorna, ha sedan i allt annat.
Häll i omeletten i stekpannan och stek på medelvärme tills ovansidan har stelnat! Servera med en grönsallad!

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0