Sexpunktsplanen

Gissa vem som kom sist i bowlingen då? Me! :D skitstolt! Jag sa redan innan att ja skulle komma sist, ja hatar bowling, jag kan inte helt enkelt. Men de va kul iaf! Tror Buvall vann i alla fall. De andra drog vidare, syrran å company kanske skulle ut å Rilles ikväll men jag hoppade. Är så sjuligt trött så jag promenerade hem i kylan.

Från detta till något helt annat. På fredagens Mediakommunikation i skolan berättade vår lärare Kicki om en intressant grej som jag ska prova. Detta kommer från en effektivitetscoach eller vafan det hette. Det går ut på at man ska skriva ner 6 saker man ska uträtta under nästa dag. Sedan ska man rangordna punkterna och göra de i tur och ordning dagen efter. Hinner man inte med allt kan man fortfarande vara nöjd och säga att man gjort det viktigaste. Lät ganska logiskt och enligt forskning fungerade det. Så nu ska jag skriva ner 6 saker jag ska försöka uträtta imorn.

1. Skriva klart svenska b uppgiften
2. Städa rummet
3. Börja skriva på min religionsuppsats
4. Gå en promenad ner till centrum
5. Ringa och prata med en kompis
6. Klippa tånaglarna

Så, nu ska vi se om jag får något gjort imorgon. Nu ska jag sova, och inte vakna på minst 12 timmar. Godnatt kära läsare.


Kommentarer
Postat av: syster

niclas vann och buvall kom 2a haha. n sa att du kom före mig totalt, han var säker på det säger han och att e kom sist. puss på nosen!

2009-01-18 @ 16:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0