Studenten 2009! Den bästa dagen i mitt liv!

I Fredags tog lilla Manda studenten! Och det var tamefaan den lyckligaste dagen i mitt liv! HAr aldrig varit så lycklig, gråtit av ren lycka! Jag ska berätta lite mer om dagen.

05:00 Ringde klockan i mitt rum. Upp och hoppa, duscha fixa sen dra iväg till halv 7 bussen till Uppsala. JAg var väldigt melankolisk hela morgonen, kunde liksom inte greppa vad det var som skulle hända. Och det vet jag att jag inte var ensam om. Det kändes som att det var någon annan som skulle ta studenten, inte jag. Men så var det. På bussen in träffade jag Erica och vi väntade på Hanna i stan för att få skjuts till skolan. Medan vi satt på en trottoarkant märkte vi hur människor log sina största leenden mot oss. Vi fattade inte så mycket då, men jag kan säga att NU GÖR JAG DET! Jag har aldrig lett så mycket på en dag som i Fredags.

Väl framme i skolan var det champagenfrukost, en massa taggade studenter och en massa skrik. Klockan nio vart vi insläppta i skolan för en sista gång. Där bjöds det på en mäktig show från alla lärare, stipendieutdelning och en massa annat. Halv 1 tågade vi mot lennakatten(ångloket som skulle ta oss till stan) Så grymt nervös och taggad man var innan utspringet! Väl framme möttes jag av Leffe, Mamma, Mormor, Morfar, Hanell, Emma, Syster och Pappa! Så glad att se allihopa. Vi grymt mycket fina/roliga saker runt halsen och en massa kramar! Gråten var nära igen. Sen väntade det roligaste! Flaket!  Vi hade världens finaste flak! Som Uffe vår klassföreståndare hade fixat. VI åkte flak i flera timmar, och jag har aldrig varit så glad och lycklig som jag var då! Ville aldrig att det skulle ta slut! :D

Syster min hade väntat i Uppsala alla timmar för att köra hem mig till min mottagning. Den var lyckad och jag fick en masa fina presenter och god mat! Tack alla som förgyllde min student! Den var ovärdelig! Jag kommer sakna RTV3B! Älskar er!

Bilder kommer i nästa inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0