Att synda straffar sig...

Jag måste bara skriva en liten rolig sak. Ni vet det här med att synden straffar sig själv? eller vafan man nu säger. Jag har ju inte skött min Gi diet dom senaste dagarna på grund av stress och dålig planering. Det har blivit kakor hit, bullar dit, en glass å lite annat. Jag fick ju ågren av dom typ 55 chokladkexen jag tröck i mig häromdan. Men det jag skulle komma till var gårdagen, jag väntade på centralen, hungrig och sötsugen som ett jävla as (som vanligt) och började tänka syndiga tankar, så jag smög i på pressbyrån och funderade en stund, Att vara nyttig, eller att inte vara nyttig.... Det vart det andra alternativet. En dubbeljapp, och i kön bestämde jag mig för en korv med bröd, varför fattar jag inte, dels för att jag inte behövde den och dels för att jag visste att jag hade extremt lite pengar på kortet... Jag chansade och förvarnade killen i kassan om att kolla om jag hade råd innan han gjorde iordning korven. Spänningslystna sekunder innan vi kom fram till att köpet ej medgavs.... "Prova med bara jappen då" säger jag lite generat. Det medgavs... Men som på toppen av ett generat ögonblick hör jag ett skrock bakom mig i kön " Jag kan sponsra dig på korven, höhö!" En gubbe bakom har registrerat min situtation, och konstaterat att tjockisen vill ha sin korv... "Nej tack" säger jag och skyndar mig därifrån med jappen i högsta hugg...

Synden straffar sig, vafan höll jag på med? Jaja, nu blir det ingen mer korv eller japp denna månaden iaf, den saken är ju klar.

Dagen som sådan har bestått av träning och en god jordgubbs och kaffefrulle´ish... Sen har jag inte kommit så mycket längre faktiskt. Men det blir väl till att äta lite lunch och dra till jobbet senare ikväll. Får se om något händer efter det. Vem vet.

Hej sålång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0