ännu en helt jävla värdelös vardag

Idag är jag i skolan :) Känns som att det var 100 år sen, men det var det inte. Dagen går segt som fan, jag har feber och orkar knappt sitta upp. Svider i halsen och i näsan och huvudet dunkar. I högtalarna hörs Baran och Norskens radioprogram.. Vet inte vad det handlar om, de sitter mest å småsnackar, men de är inget fel med det. Har lust att åka hem, denna lektion samt alla andra lektioner känns så ovisentliga såhär innan jul. Ingen vits att gå på de känns det som. Jag lär mig inget utan man är bara hela tiden pressad att göra saker bara för att göra NÅT lixom. Helt jävla värdelöst. Man åker ju inte 2 timmar till skolan för att bara sitta å döda tid? Eller? 2 veckor kvar till jullovet, men ingen lugn stund innan dess får man. Sen var det ju dethär med julklappar. Hur fan ska de gå till? Med vilka pengar? Studiebidraget jag fick i fredags på 1050? de pengarna ska räcka över hela jul och nyår. Halva har redan gått åt till mat i skolan, lite bensin, shampoo, maskara.... Sen har man ju en familj och vänner som förväntar sig alla dessa julklappar. Vet inte hur detta ska gå runt....

Är så trött på livet just nu, det fattiga studentlivet med press från skolan och utifrån... Ingen lugn stund, bara skit allting... Ensam och jävlig är man, sjuk, fattig och ensam. Fuck it säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0