Min egna latte!

Idag är jag ledig :) Det är skönt, trots att jag har enormt mycket jag egentligen måste hinna med idag. Imorse ringde ett mobilnummer till min telefon. Jag låg å sov men jag svarade iaf, trött och lite halvgrinig. Haha, så va de Markus, skolans coach. Skitpinsamt. Men det var ingen fara, han är så sjysst, vi ska träffas på Fredag och planera lite inför vårterminen :) Känns skönt.

Som sagt, blev väckt kl 11, det var bra! annars hade jag sovit bort halva dagen som vanligt. Gick upp och gjord min egna special latte :) Mumms, och en macka. Det går faktiskt att göra egen latte hemma, budgetlatte. Det enda jag gör är att jag brygger kaffet lite starkare än vanligt, värmer halva koppen/latteglast med mjölk, sen vispar jag mjölken med en lattevisp vi har hemma, har i ca 1 tsk vaniljsocker, och en vanlig sockerbit. Sen fyller jag upp resten av glaset med kaffe, strör på lite kakao på skummet och sen njuter! Nästan lika gott som vanlig latte bara att denna inte kostar 35 spänn :P.

Nu är det mer kaffech plugg som gäller. Om jag intem minns helt fel så star det på min lista att jag ska plugga till arbetsmiljö och säkerhetsprovet. Så det blir dagens första uppgift. :) Wish me Luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0