När jag blir stor ska ja bli kranförare!

Nej men seriöst! Klassen var på ett "studiebesök" som det så töntigt heter, jo det var lite som att gå i fyran igen och gå på studiebesök på skanska :P haha men det roligaste var definitivt att jag fick testa att filma med en lång krankamera! Grrrymt skoj, och riktigt jävla svårt! Man ska ju liksom ha koll på massa saker samtidigt, hålla i kranen, reglera den med egen kraft upp och ner, sidleds, med en spak panorera, med en annan med andra handen tilta, zooma och ta skärpa och hålla koll på hela mekanismen som far lite som den vill, akta huvuden och allt! Men jag fick definitivt mersmak av den lilla stunden jag fick latja!




Förutom studiobesök har vi på skolan haft besök av grymma  och inspirerande föreläsare. Den mest inspirerande vi haft var idag, självaste Tomas Alfredsson! Han har bland annat regisserat Låt den rätte komma in och allt med killinggänget, han är verkligen bland eliten. Lite coolt var det allt!


Nu måste jag försöka fixa lite dokument till skolan! Möten imorgon, samt teknikprov! :S Jaja wish med luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0